Kihalt a tiszaújvárosi peron
Július 31-én sokan kísérték el utolsó útjukra a „tiszaújvárosi" vonatokat. Ki nosztalgiából, ki hobbiból, ki pedig a munkahelyére zakatolt még egyet. A MÁV-Volán csoport augusztus 1-jétől többek között a Miskolc-Tiszai ¬- Nyékládháza - Tiszaújváros vasútvonalat is megszüntette. Itt a jövőben vonatpótló buszok járnak majd kétóránként.
- Mi Hejőkeresztúrban lakunk így már nemcsak a busz, hanem a rendszeres vonatjáratból is kiesünk - mondta Sápi Lajosné.
- Bár az is igaz, hogy a munkába járóknak nem sokat segített az egy éve létrehozott menetrend. Nem mindig lehetett időben beérni a melóba. Ha pedig a délutáni műszakváltás után 14 óra után akarta volna valaki a 14 óra 7 perces vonatot elérni, szinte esélye sem volt. Én ide, Tiszaújvárosba járok orvoshoz vagy fizikoterápiás kezelésre is. Nagyon sok ismerősöm napi szinten közlekedett ezen a vonalon. Heti szinten egyszer biztos, hogy én is eljöttem a városba, és itt intéztem a nagybevásárlásokat. A vonaton egyszerűbb volt a csomagokkal jönni-menni. Sokaknak anyagilag sem lesz feltétlenül pozitív a történet. Aki ezen túl mellőzi a tömegközlekedést annak sokba fog kerülni a benzin.
- A vonatozás a hobbim - nyilatkozta Marosi Tamás.
- Sokat dolgoztam vidéken, voltam kollégista, innen a vasút szeretete. Tudtam, hogy ma lesz utoljára személyszállítás ezen a vonalon, ezért is jöttem most el ide Miskolcról. Szerintem egyik magyarországi vonalat sem kellene bezárni. A legnagyobb baj talán az, hogy a vasútállomások nagyon távol vannak a településektől. Van olyan kis borsodi falu, ahol 3 kilométert kell gyalogolni a vonathoz. Szerintem a MÁV-nak új megállóhelyeket kellene létesítenie, így biztos, hogy nagyobb kihasználtsága lenne a vasútnak. No meg persze a gyakori buszjáratokkal sem tudták soha felvenni a lépést a vonatok.
Én azt gondolom, egy energiatakarékos, környezetkímélő vasúti közlekedés lenne a jövő. - Miskolcról érkeztünk Tiszaújvárosba - mondta Mata Miklós.
- Tudom, hogy ma mennek az utolsó vonatok, ezért időzítettük a kirándulásunkat erre a napra. Az unokám mindene a vasút. Megyeszerte szoktunk vonatozni, gondoltuk, hogy elbúcsúztatjuk ezt a vonalat. Véleményem szerint hibás döntést hoztak akkor, amikor több vasúti vonalat is bezártak az országban.
Ezt a közlekedési módot szinte teljesen ellehetetlenítik hazánkban. Villamosított a bezárandó vonal, továbbra is marad a teherszállítás, ráadásul ugyanúgy karban kell majd tartani a tiszaújvárosi állomást. Éppen ezért szerintem ez egy rossz döntés volt, nagyon sokféle szempontból. De nincs mit tenni. A vonalat bezárják. Nem hiszem, hogy a következő jó pár évben itt újra beindulna a személyszállítás. - Az unokáimnak ez az első vasúti élménye - újságolta Bajuszné Mária.
- Mivel tudtuk, hogy ma indulnak az utolsó járatok, gyorsan kaptunk az alkalmon és utazunk egyet. Én sem ültem gyakran vonaton. Amikor viszont igen, akkor mindig azt láttam, hogy nagyon kevesen vannak rajta. A nosztalgikus érzés azonban mindenképp hiányzik majd. A MÁV-Volán csoport a két héttel ezelőtti döntés óta, e heti lapzártánkig sem válaszolt a bezárásokkal kapcsolatos kérdéseinkre, annak ellenére, hogy e-mailen és telefonon keresztül is érdeklődtünk a bezárt vonal és a Tiszaújvárosi Vasútállomás további sorsáról. A személyszállítás megszűnt, a teherszállítás azonban nem. A tiszaújvárosi pályaudvaron ezen túl csak a vasutas dolgozókat láthatjuk majd. Utasokat aligha. Marad tehát a nosztalgia és az autóbusz. A Tiszaújváros - Nyékládháza - Miskolc Tiszai pályaudvar mellékvonalon is autóbuszok közlekednek majd. Az új, részletes menetrend: www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi- utazas/kozlekedesimod-valtas-miatt- autobusszal-kiszolgalt-vasutvonalak honlapon tekinthető meg.
O .K.