Zéró tolerancia az utakon
Már nem számít, hogy 1 vagy 30 km/h-val lépjük túl a megengedett sebességhatárt, minden esetben megbírságolhatnak. Korábban 100 km/h sebességig 3 km/h volt a tűréshatár, felette pedig 3%-os eltérést engedtek. Ez a tolarencia május elsejétől megszűnt.
Május első napjától a traffipaxok olyan szoftverfrissítésen estek át, mellyel a haladó járművek sebességét már teljes pontossággal képesek megállapítani. Míg korábban a mért értékekhez
úgynevezett mérési tolarenciát számoltak fel és a gyorshajtókat e szerint büntették, ezt teljesen eltörölték. Ez azt jelenti, hogy a sofőröket akár már 1 km/h-s sebességtúllépésért
is megbírságolhatják. - Aki túllépi a sebességhatárt, az meg is érdemli, hogy megbüntessék
- mondja Lasánszki Zsolt, rutinos autóvezető.
- Én 30 éve vezetek, mégsem megyek gyorsabban, mint ahogy lehet, mindig vigyáztam, hogy ne
veszélyeztessek senkit. Nagyon sok baleset van a gyorshajtás miatt, lehet, hogy hamarabb kellett volna ezt szigorítani. Annak idején még 60 km volt a sebességhatár lakott területen,
visszavették 50-re, de nem tartják be sajnos. Ha 50 helyett 70-nel megy valaki, nem tud megállni a zebránál. Itt a városban is látom, hogy életveszélyes, ahogy sokan közlekednek,
úgyhogy jó ez a szigorítás, én örülök neki.
Az új jogszabály megjelenése óta a rendőrök már Tiszaújvárosban is elkaptak több olyan szabálysértőt, aki átlépte a megengedett sebességhatárt, és megállítással, vagy távbírsággal
szankcionálták. A rendőrség szerint ennek a szigorításnak nagy visszatartó ereje lehet, bíznak abban, hogy a sofőrök jobban betartják majd az előírt sebességhatárokat.
- A sebességtúllépéseket két kategóriába soroljuk, kisebb és nagyobb fokú túllépésekre - mondja Madarász Péter, a Tiszaújvárosi Rendőrkapitányság rendőrhadnagya.
Van egy bizonyos számú százalék, amelyet hozzáadunk a megengedett legnagyobb sebességhez, és ha azt is túllépi a jármű vezetője, 50 helyett például 65 felett megy, onnantól kezdve már közigazgatási jogsértést követ el. Ekkor már nem szükséges megállítani, minden esetben megbüntetik távbírsággal, vagy megállítás esetén a helyszínen egy közigazgatási jegyzőkönyv kitöltésével. Ekkor azonban a bírság összegét már nem a helyszínen intézkedő rendőr dönti el, hanem innentől kezdve fix bírságtételek vannak.
Május első napjától a traffipaxok olyan szoftverfrissítésen estek át, mellyel a haladó járművek sebességét már teljes pontossággal képesek megállapítani. Míg korábban a mért értékekhez
úgynevezett mérési tolarenciát számoltak fel és a gyorshajtókat e szerint büntették, ezt teljesen eltörölték. Ez azt jelenti, hogy a sofőröket akár már 1 km/h-s sebességtúllépésért
is megbírságolhatják. - Aki túllépi a sebességhatárt, az meg is érdemli, hogy megbüntessék
- mondja Lasánszki Zsolt, rutinos autóvezető.
- Én 30 éve vezetek, mégsem megyek gyorsabban, mint ahogy lehet, mindig vigyáztam, hogy ne
veszélyeztessek senkit. Nagyon sok baleset van a gyorshajtás miatt, lehet, hogy hamarabb kellett volna ezt szigorítani. Annak idején még 60 km volt a sebességhatár lakott területen,
visszavették 50-re, de nem tartják be sajnos. Ha 50 helyett 70-nel megy valaki, nem tud megállni a zebránál. Itt a városban is látom, hogy életveszélyes, ahogy sokan közlekednek,
úgyhogy jó ez a szigorítás, én örülök neki.
Az új jogszabály megjelenése óta a rendőrök már Tiszaújvárosban is elkaptak több olyan szabálysértőt, aki átlépte a megengedett sebességhatárt, és megállítással, vagy távbírsággal
szankcionálták. A rendőrség szerint ennek a szigorításnak nagy visszatartó ereje lehet, bíznak abban, hogy a sofőrök jobban betartják majd az előírt sebességhatárokat.
- A sebességtúllépéseket két kategóriába soroljuk, kisebb és nagyobb fokú túllépésekre - mondja Madarász Péter, a Tiszaújvárosi Rendőrkapitányság rendőrhadnagya.
- A kisebb fokú sebességtúllépés figyelmeztetéssel, helyszíni bírsággal vagy szabálysértési eljárással járhat, míg a nagyobb közigazgatási bírsággal. A helyszíni bírság öttől ötvenezer forintig terjedő tétel lehet, a közigazgatási bírság pedig sebességtől függően harmincezertől
indul és több százezer forintig terjedhet. A május elsejei változást a következő példával szemléltetném: ha lakott területen belül, ahol a
megengedett maximális sebesség 50 km/h, a járművezető 51-gyel halad, amit a kamera rögzít és megállítják, akkor az intézkedő rendőr döntése alapján figyelmeztetéssel, helyszín bírsággal vagy akár szabálysértési feljelentéssel sújthatják. Hiszen már nincs ráhagyás, így nem számolják le belőle a 3 km/h-t, mint május 1. előtt.
indul és több százezer forintig terjedhet. A május elsejei változást a következő példával szemléltetném: ha lakott területen belül, ahol a
megengedett maximális sebesség 50 km/h, a járművezető 51-gyel halad, amit a kamera rögzít és megállítják, akkor az intézkedő rendőr döntése alapján figyelmeztetéssel, helyszín bírsággal vagy akár szabálysértési feljelentéssel sújthatják. Hiszen már nincs ráhagyás, így nem számolják le belőle a 3 km/h-t, mint május 1. előtt.
Van egy bizonyos számú százalék, amelyet hozzáadunk a megengedett legnagyobb sebességhez, és ha azt is túllépi a jármű vezetője, 50 helyett például 65 felett megy, onnantól kezdve már közigazgatási jogsértést követ el. Ekkor már nem szükséges megállítani, minden esetben megbüntetik távbírsággal, vagy megállítás esetén a helyszínen egy közigazgatási jegyzőkönyv kitöltésével. Ekkor azonban a bírság összegét már nem a helyszínen intézkedő rendőr dönti el, hanem innentől kezdve fix bírságtételek vannak.
venna