Űrutazásunk története

2025-ben lehetőségünk nyílt bekapcsolódni a SpaceBuzz oktatási programba. A 12 foglalkozás során megismerkedtünk a világűr felépítésével, a Naprendszerrel, a Földünkön bekövetkező változásokkal és azok okaival. A változatos, interaktív tanulási folyamatban készítettünk papírhelikoptert, amelyet örömmel röptettünk iskolánk második emeletéről az aulába. 

Modelleztük a Naprendszert, megismertük az űrállomás működését. Küldtünk képeslapot saját, elképzelt bolygónkról, fantáziánk alapján űrlényeket rajzoltunk, valamint táplálékláncot készítettünk. Kísérleteztünk liszt és szénsav felhasználásával, és nagy örömünkre szolgált, amikor sok próbálkozás után sikerült a megadott tömegű anyagot pontosan kimérnünk. Sok beszélgetés is volt a környezetünkben tapasztalható változásokról. Elkészítettük saját ökológiai lábnyomunkat, majd rajzokban megfogalmaztuk, mit tehetünk Földünk megóvása érdekében.

A foglalkozások sok élményt adtak. A hosszú felkészülési folyamat végén - Kapu Tiborhoz hasonlóan - mi is „beülhettünk" az űrállomás vezérlőjébe, és több száz kilométer magasból tekinthettünk le bolygónkra és a világegyetem egy apró részére. Természetesen mindezt virtuálisan élhettük át, a SpaceBuzz csapatának „űrkabinjában", VR-szemüveg segítségével. Az élmény varázslatos volt, olykor pedig kifejezetten félelmetes: néha úgy éreztük, mintha kiestünk volna a székből, vagy ütköznénk az űrállomás szerkezeti elemeivel. Az utazás végén azonban mindenki sikeresen „landolt" a Földön. Köszönjük a foglalkozásokat vezető tanárainknak, hogy részesei lehettünk ennek a fantasztikus élménynek. 

Czap Zsófia, Spisák Fanni, Mihály-Klinga Pálma a Tiszaújvárosi Hunyadi Mátyás Iskola 7.b-s tanulói 

0
Országos ötödik
Egészséges kontrollvesztés

Kapcsolódó hozzászólások