Hivatal a lakosság szolgálatában
Folytatjuk sorozatunkat, melyben az önkormányzat 2029-ig szóló gazdasági programját ismertetjük. Ezúttal a közigazgatási fejlesztési célkitűzéseket közöljük. Tiszaújváros önkormányzata fontosnak tartja, hogy működtesse az érdekegyeztetés fórumait, és lehetővé tegye, hogy a szakmai, lakossági érdekképviseleti szervezetek kifejthessék álláspontjukat az őket közvetlenül érintő döntésekkel kapcsolatban.
A képviselő-testület bizottságaiban továbbra is erős a társadalmi részvétel és nagymértékben adott a város ügyeibe való beleszólás lehetősége, tekintettel arra, hogy a kizárólag képviselőkből álló Pénzügyi Ellenőrző, Tulajdonosi és Ügyrendi Bizottságon kívül a másik két bizottság munkájában 4, illetve 5 külső bizottsági tag vesz részt. Az önkormányzati rendelettervezetekről - kivéve az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában meghatározott, szűk kört - a város honlapján lévő fórumon bárki véleményt nyilváníthat, továbbá a hirdetőtáblán társadalmi egyeztetés céljából közzétett rendelettervezettel kapcsolatos véleményét, javaslatát eljuttathatja írásban, postai úton a Polgármesteri Hivatal felé.
A rendelettervezettel kapcsolatban érkezett lakossági véleményekről, javaslatokról a képviselő-testület ülésén a városlakók tájékoztatást kapnak, a rendelettervezetek elfogadása pedig ezek figyelembevételével történik. Az önkormányzat alapvető szándéka az együttműködési formák bővítése, a kapcsolatok továbbfejlesztése és a civil szervezetekkel, lakossági, szakmai érdekképviseleti szerveződésekkel való együttműködés elmélyítése.
A tiszaújvárosi lakosok ügyintézésének gördülékeny biztosítása érdekében a jövőben is mindent meg fog tenni az önkormányzat, hogy zökkenőmentes, jó kapcsolat keretében segítséget nyújtson a Tiszaújvárosi Járási Hivatalnak a szakszerű és gyors munkavégzés érdekében. Mindemellett a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal főosztályaival a jövőben is kölcsönös együttműködésre és segítségnyújtásra törekszünk.
A XXI. században a kommunikáció már egyre inkább a virtuális világban zajlik. A világháló használata ma már mindennapos. Komoly jelentőséggel bír az internet használata, a kommunikáció jelentős része ott zajlik. Célunk, hogy az önkormányzati, illetve az önkormányzat gazdasági társaságainak és intézményeinek honlapja tovább fejlődjön, megfelelve a mindenkori jogszabályi előírásoknak is, melynek folytán a felhasználóbarát, igényes, modern, Tiszaújvároshoz méltó honlapok fenntartása szükséges akadálymentesített honlapverziókkal kiegészítve, és kiemelt célunk, hogy minden információ naprakész állapotban azonnal elérhető legyen ezeken. A mai kor közigazgatásának fontos ismérve az e-közigazgatás. Az idősek körében is egyre nagyobb az igény, hogy ügyeiket, amennyiben ez lehetséges, elektronikusan intézhessék. Az egyik legnagyobb kihívás, hogy ennek eleget tudjunk tenni. Számos ügytípusnál bevezettük az elektronikus ügyintézés lehetőségét, de továbbra is folyamatosan vizsgálni kell a vonatkozó jogi környezet keretén belül az elektronikusan indítható és intézhető ügytípusok bővítésének lehetőségét, biztosítani szükséges ezek informatikai hátterét.
A célok között fontos helyet foglal el az ügyintézők folyamatos képzésének biztosítása annak érdekében, hogy ügyfélbarát, gyors és megbízható ügyintézés valósulhasson meg az e-közszolgáltatások körében is, figyelemmel a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvény előírásara is.