Elindult a karácsonyi roham
Kevesebb, mint egy hónap maradt karácsonyig, így nem csoda, hogy hétről hétre egyre nagyobb a forgalom az üzletekben. Senki sem szeretné az utolsó pillanatra hagyni a karácsonyi ajándékok beszerzését. Sokan keresik az akciókat, hisz az árak évről évre egyre nőnek. Már érezhető a karácsonyi vásárlási láz a tiszaújvárosi üzletekben, valaki a papírcetlire írt listáját tanulmányozza, más a telefonjában böngészi az internetes oldalakat. Mindenki szeretné a legmegfelelőbb ajándékot megvásárolni, hisz mi, magyarok, bizony nem az ünnepeken spórolunk.
- Igyekszek olyan ajándékot venni, aminek hasznát veszi a gyerek, nem édesség vagy játék, inkább valami fejlesztő, vagy könyv - kezdi az egyik vásárló, Rita, aki épp a játékos polcok között nézelődik az egyik helyi boltban.
- Nézem az akciókat is, fontos tudni, mikor, hol, mi olcsóbb, pláne a mai világban.
- Igazából vásárolnánk, de vissza kell fogni, mert minden nagyon drága, úgyhogy nincs nagy bevásárlás egyelőre - mondja Szabóné Balogh Anita.
- Inkább majd december közepe felé szeretnénk mindent megvenni. Egy kutatás szerint átlagosan mintegy 102 ezer forintot szánunk idén a karácsonyra, amiből közel 46 ezret csak az ajándékokra. A tiszaújvárosi TESCO áruházban is beindult már a vásárlási roham.
- Érezhetően már másfél hete elindult - mondja Szabó-Benke Lajos áruházvezető.
- Ebben az évben azt tapasztaltuk, hogy ahogy kimentünk a mindenszentekből, egyre jobban keresték a vásárlók a karácsonyi dolgokat. Jól viszik a karácsonyi édességet, a játékokat, a díszdobozos szeszeket, meglepő módon a bőröndöket, de már beindult a forgalma a ruházati termékeknek és az illatszereknek is. Tudatosabbak a vásárlók, bár értékben többet költünk, mennyiségben nem, sokan figyelik az akciókat, a Black Fridayt, amikkel sokat lehet spórolni. Nekünk ez az időszak teszi ki az éves forgalmunk túlnyomó többségét. A legnépszerűbb ajándék idén is a játék. A toplista élén a társasjátékok, a LEGO, a kreatív és fejlesztő játékok és a járművek. Egy játékboltban átlagosan 16 ezer forintot hagyunk a kasszánál.
- A gyerekeknek a válság szó semmit nem jelent, ők mindenképpen szeretnének játszani - nyilatkozta Gyaraki Dávid, a REGIO Játék ügyvezető helyettese.
- Ebben nincs nagy visszalépés, inkább azt látjuk, hogy sokan fordulnak az olcsóbb alternatívák felé. Nálunk továbbra is az offline vásárlás a jellemzőbb, hisz egy év alatt sokat változik a játékpiac, az emberek szeretnek bejönni és tanácsot kérni. Az viszont elmondható, hogy ilyenkor nagyon megnő a vásárlási kedv, az éves forgalmunknak közel fele ebben a két hónapban realizálódik.
venna