Természettudomány minden mennyiségben
A természettudományos tantárgyak oktatásának modernizálására szerzett be eszközöket a Kazinczy Ferenc Református Általános Iskola és Óvoda. A tanszerek listáját úgy állították össze a pedagógusok, hogy az alsó- és felső tagozatos diákok is hasznosíthassák azokat a tanórákon, így többek között mikroszkópokat, sakktáblákat, és földgömböket vásároltak.
A beszerzés a Tiszaújváros Jövőjéért Alapítvány 1 millió 844 ezer forintos támogatásából valósult meg. Iskolagyűlésen adták át jelképesen a diákoknak az újonnan vásárolt eszközöket, amelyeket néhány tanuló ki is próbálhatott hétfőn reggel az iskola tornatermében. Az asztalokon többek között mikroszkópok, hozzá tartozó metszettárak, műanyag szemgolyók, földgömbök, és más - fizikához, kémiához, matematikához, földrajzhoz, környezetismerethez, biológiához - kapcsolódó eszközök sorjáztak. Az iskola csatlakozott a Sakkpalota Programhoz, így sakktáblákat is beszereztek. Az oktatásban szeptembertől fogják használni a tanszereket.
- Érkezett egy felhívás hozzánk a Tiszaújváros Jövőjéért Alapítványtól, hogy szeretné támogatni a természettudományos tantárgyak oktatását eszközbeszerzéssel - mondta Guba Adrienn, a Kazinczy Gyermekei Alapítvány kuratóriumi elnöke.
- Az így kapott 1 millió 844 ezer forintos támogatásból az iskolának szereztünk be tanszereket. A természettudományos munkaközösség tagjai közösen vitatták meg, milyen eszközöket vásároljanak, így minden pedagógus a saját tantárgyához leginkább illeszkedő tanszert választhatta. Szilvásiné Bodnár Tímea természetismeret- biológia szakos tanár szerint fontos szempont volt az eszközök kiválasztásánál, hogy élményszerűvé tegyék az oktatást.
- Igyekszünk úgy megtartani a tanórákat, hogy a diákok ne csak könyvből tanulhassanak, és ne csak képeket nézhessenek, hiszen, ha a kezükben tarthatják az adott tananyaghoz kapcsolódó modelleket, vagy más eszközöket, és úgy vizsgálhatják, sőt, akár ki is próbálhatják, akkor véleményem szerint sokkal inkább megmarad bennük a tudás.
Például mikroszkópokat és hozzájuk tartozó metszettárakat is kaptunk, ami azért jó, mert a gyerekek kötelező tantervébe a szövettan ismerete is beletartozik, és úgy gondolom, ezt így lehet a leginkább megismertetni velük - mondta. Az eszközök hamar felkeltették a diákok érdeklődését is. A tanulók egymás után ültek az asztalokhoz, hogy kipróbálhassák őket.
- Már megnéztem a kőzetgyűjteményt, a földgömböt és a mikroszkópot is - mesélte lapunknak Varga Dóra, 8.B. osztályos tanuló. - Izgatottan várom, hogyan tudjuk majd hasznosítani tanórákon ezeket az eszközöket, és bízom benne, hogy a segítségükkel még könnyebben megértjük majd a tananyagokat.
K.E.