Kedves Sportbarátok!
Idén ismét megrendezik a Jabil 1/3 Maraton futóversenyt a Tiszaújvárosi Triatlon Fesztiválon. A futók a  már megszokott távokon (3,5 km, 7 km és 14 km) próbálhatják ki magukat. A Tiszaújvárosi Triatlon Klub utánpótlás edzőjeként szeretnék egy kis segítséget nyújtani a kiválasztott távra való felkészülésben. Az edzések helyszínéül, a tiszaújvárosi Ifjúsági parkot javasolom, az itt található frissítési lehetőségek miatt. 


6. hét:
Ezen a héten a folyamatos futásoké lesz a főszerep, a kitűzött távolság felé közeledve. Az egy tempójú futástól a mozgásunk „lomhább” lesz, így érdemes minden ilyen edzést úgynevezett repülő futásokkal befejezni. Ezekkel felébresztjük, felrázzuk izmainkat a hosszú, lassabb futás után és növeljük a mozgás hatékonyságát. A repülők 80-100 méteres futásokat jelentenek. Fontos, hogy ezek nem folyamatos sprintek, hanem fokozatosan gyorsuló, a táv közepén a maximális sebességet rövid ideig megtartó, majd fokozatosan lassuló futások. Mennyiségük edzettségi szinttől függően lehet 4 és 10 között. Egy repülő 15-30 másodpercet vesz igénybe és a köztük lévő pihenő 1 perc. Ez lehet lassú kocogás, vagy séta is. A lényeg, hogy pihenten kezdjük a repülő futást, figyeljünk a kellő gyorsulásra és a könnyed, szép futómozgásra.
Távok Első 
futás Második futás Harmadik 
futás
3,5 km 20 perc 30 perc 35 perc 6-10 
repülő futás
7 km 30 perc 35 perc 40 perc
14 km 35 perc 45 perc 50-60 perc

 

 

Jó felkészülést kívánok mindenkinek!
Balogh Bence


Content of popup