thumb kr lovasattilaAz Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány tavaly januárban indította útjára az ÉletMentő applikációt, aminek segítségével hatékonyabbá válik a sürgős segítséget kérők ellátása.

Baleset, hirtelen rosszullét esetén minden pillanatokon múlik. A mentő hívásakor a segítségnyújtás folyamatát nagyban befolyásolja, hogy milyen információk jutnak el a mentésirányító központba. Az ÉletMentő telefonos alkalmazás telepítésekor saját adatainkat el tudjuk tárolni, köztük például, hogy milyen betegségünk van, milyen gyógyszereket szedünk, vagy hogy milyen allergiánk van. Ezt mentőhíváskor a mentésirányítók azonnal látják.
- Van olyan funkciója is, hogy ha valamiért a beteg nem tud beszélni, akkor üzenetben, képekkel is lehet kommunikálni - mondta el Lovas Attila, a Tiszaújvárosi Mentőállomás vezetője. - Hamarosan pedig már a videóhívás is lehetővé válik majd. A betegeknek és a mentőknek is nagy segítség ez az applikáció, az indulás óta több mint 530 ezren töltötték már le, és 3300 felett van az alkalmazáson keresztül érkezett bejelentések száma. Az is segíti a mentők munkáját, hogy ha olyan helyen történik a rosszullét, a baleset, amit a beteg nem ismer, akkor pontosan látjuk a GPS-koordinátákat, így gyorsan megtaláljuk a beteget. Több olyan hasznos funkciója is van, amik további segítséget nyújtanak a felhasználóknak, ilyen például a gyógyszertár-, kórház- és defibrillátor-kereső - mondta Lovas Attila.
Aki pedig csak tanulni, tájékozódni szeretne, az alkalmazásban azt is megteheti, hiszen az ÉletMentő applikáción belül elsősegélynyújtás kisokos is található, melyen keresztül a mérgezés tüneteiről és kezeléséről, a sebellátás alapjairól is tájékozódhatunk, és azt is elsajátíthatjuk, hogy mit tegyünk, ha valaki eszméletét veszti.
Fodor Petra


Content of popup