thumb kr varroneLecsengőben van a negyedik hullám, felfutóban az ötödik. Itt tart a járvány 2022 elején. Most az omikron fertőz, gyorsabban, mint ez eddigi mutációk, de a tünetek enyhébbek, a felső légutat támadja meg a vírus. Az omikron variáns miatt szükség lesz a negyedik oltásra, az immunológiai vizsgálatok alapján döntik majd el, hogy a 4. dózist mikor érdemes felvenni.

Nincs már harc a vakcinákért, aki akar, az oltat. Nem kell oltópontra utazni, itt helyben is beoltanak, regisztráció nélkül is, sőt választani is lehet vakcinát az ajánlás mellett.
Oltottak, oltatlanok
- Már hármat kaptunk, mindenki a családból, úgyhogy mindenkit arra bíztatok, hogy oltassa be magát. A betegséget megúsztuk, hallottunk már a negyedik oltásról is, majd ha szólnak, akkor elmegyünk és beadatjuk - nyilatkozta lapunknak Tanyi László.
Varróné Iván Zsuzsanna egy kisebb szatyorra valóval lép ki a gyógyszertárból, de - mint mondta -, senki sem beteg, szerencsére csak vitaminokért és tápszerért állt sorba.
- Az én családom nem oltatta be magát, a nővéremék viszont igen, mivel ők kint vannak külföldön, a testvérem már a második oltást megkapta, a harmadikat viszont azért nem, mert kismama és azt mondták, hogy majd ha megszült, utána fogják beoltani. Én is nemrég szültem, és amíg szoptatok, illetve amíg nem kötelező, addig én nem oltatok. A páromat a munkahelye jelen pillanatban még nem kötelezi, úgyhogy egyelőre ő sem oltatja magát. Ez nem azt jelenti, hogy nem ajánlom vagy rossz az oltás, de most úgy gondolom, hogy nem estünk még át a betegségen, erős az immunrendszerünk, bízunk az immunrendszerünkben - mondja Zsuzsanna.
Oltanak
a háziorvosok
A háziorvosoknak januárban legalább egy kötelező oltási hétvégét rendelt el a tisztifőorvos. Pénteken és szombaton is kell oltaniuk, a rendelési időn kívül, erről ők dönthetnek, hogy melyik hétvégén. Ötmillió forintig szabhatnak ki egészségügyi bírságot, ha nem teljesítik az oltási kötelezettséget.
- Úgy gondolom, hogy van haszna az oltási akciónapoknak, hiszen sok ember nagyobb bizalommal fordul a háziorvosához, szívesebben veszik fel az oltást a háziorvosi körzetben. Mindazonáltal azt mindig kérjük a lakosságtól, hogy ide váratlanul ne essenek be oltásra, hiszen nálunk előjegyzés alapján tudjuk csak az oltási rendet megvalósítani, az oltást az ÁNTSZ-től igényelni kell, tehát korlátlan mennyiségben nem áll a rendelkezésünkre oltóanyag. Amennyiben a beteg jelzi, hogy szeretné nálunk felvenni az oltást, oltónapon kívül is meg szoktuk oldani. Aki olyan oltást szeretne, amire azért nincs lehetőség a körzetben, mert nincs annyi beteg, hogy egy ampullát fel tudjunk bontani, azokat arra kérjük, hogy az oltópontot vegyék igénybe - nyilatkozta Dr. Szurdoki Virág háziorvos.
Január hetedikén és nyolcadikán Dr. Szinku Tímea és Dr. Fónagy-Sütő Zoltán oltott, ezen a hétvégén Dr. Iszlai Zoltán és Dr. Fehér József tart rendelésen kívüli oltási akciónapokat. Pénteken a rendelőben, szombaton a fiziko- és balneoterápiás részlegben oltanak. (Részletek táblázatban a 11. oldalon)
- Vannak elsőkörös oltottaink is, van aki pedig már a harmadik dózist kéri. Betegek mostanság nem sokan vannak, de minden napra jut egy-két új covidos, de nem dömpingszerű. A legtöbb oltott beteg igazából szag-, ízvesztés miatt csináltat tesztet, nem pedig azért, mert annyira erős tünetei vannak. Az én körzetemből jelenleg két ember van kórházban, mind a kettő idős és egyikőjük sincs beoltva - nyilatkozta Dr. Szurdoki Virág.
A szakemberek mindenkinek, aki már 4 hónapnál régebben kapta meg az előző oltását, javasolják a megerősítő oltást. A harmadik oltás felvételével ismét 80-90%-ra emelhető a védettség.
berta

thumb kr kiskep balA kislányomról írt két szakvéleménnyel a kezemben pötyögöm be a saját érveimet az Oktatási Hivatal honlapján, hogy miért is nem szeretném szeptemberben iskolába küldeni a gyermekemet, aki augusztus végén lesz hat éves. Ezzel valószínűleg nem vagyok egyedül, és minden évben sok szülőnek okoz fejtörést a következő kérdés: menjen iskolába az alig 6 éves gyermeke, vagy maradjon az óvodában?

Idén már nem sok idejük maradt dönteni, hiszen január 18-ig van lehetőségük benyújtani az iskolahalasztási kérvényüket. Az Oktatási Hivatal honlapján tehetik ezt meg, itt érhető el a kérelmezést támogató formanyomtatvány is, amelyhez bármilyen fontosnak ítélt melléklet csatolható. Ezt követően a beküldött dokumentumok alapján a hivatal dönt arról, hogy maradhat-e a gyermek óvodában.
Van, aki megy,
van, aki nem
Zabos-Farkas Fanni óvodás kisfia éppen hogy beleesik abba a kategóriába, akiknek a jogszabály szerint idén szeptemberben kell kezdeniük az iskolát, mivel 2016. augusztus 24-én született.
- Mi amellett döntöttünk, hogy elvisszük iskolába. Igazából semmi olyan jelzést nem kaptunk, sem az óvónőktől, sem a szakemberektől - akik mérték őket iskolaérettség szempontjából -, hogy bármi miatt alkalmatlan lenne Márton arra, hogy iskolás legyen, ezért is fogjuk elkezdeni szeptember elsején - mondta az anyuka. - Én magam is egy nagyon ügyes és okos kisfiúnak látom őt, az elején biztosan döcögve fogunk elindulni, de a tanító nénik tapasztalatai szerint ez nagyon hamar kiegyenlítődik egy osztályban a kisebbek és a nagyobbak között, ezért bennünk valójában fel sem merült, hogy visszatartsuk.
Akadnak olyan szülők is, akik szerint a pandémia is nehezíti a jelenlegi helyzetet. Tóth Zsolt ragaszkodik ahhoz, hogy kisfiának idén még ne kelljen iskolapadba ülnie. - Az én gyermekem augusztusban tölti majd be a hatodik életévét - mondta Zsolt. - Sajnos a betegségek miatt elég sokat hiányzott az óvodából, és a járványhelyzet sem könnyítette meg a dolgunkat. Az óvónőkkel egyetértünk abban, hogy nem szeretnénk a fiamat ebben az évben iskolába küldeni, úgyhogy már beadtuk a kérelmet, hogy további egy évet tölthessen az óvodában.
Együttműködve
a szülőkkel
Harmadik éve kötelező az augusztus 31-éig hatodik életévüket betöltő gyermekek számára a szeptemberi iskolakezdés. Számokban is mérhető a jogszabály hatása, hiszen nőtt az iskolakezdő gyermekek aránya.
- A tapasztalat a következő: az utolsó olyan évben, amikor az óvoda is kezdeményezhette az óvodában maradást, olyan 60 százalék volt a gyerekek aránya, akik elmentek iskolába. Ez a következő két évben 70, illetve 74 százalékra emelkedett - tudtuk meg Kalmár Zsoltnétól, a Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda vezetőjétől. - Jelenleg visszaesés van ebben a számban, ez akár betudható a pandémiás időszaknak is. Azt már tudjuk, hogy 48 szülő kérte az Oktatási Hivataltól, hogy még egy évet maradhasson a gyerek óvodában. Ami biztos, hogy 16 olyan gyermekünk van, akiknek korábbról van akár BTM-es vagy sajátos nevelési igényű besorolása. 179 gyerek tanköteles, ezek arányában úgy néz ki, hogy 65-68 százalék lesz, akik elmennek iskolába. Az óvoda nem kérheti, hogy a gyerek maradjon, de a szülőkkel együttműködve pedagógiai véleményt írunk a gyermekről az elmúlt évek fejlődésének megfelelően. Abban is tudjuk támogatni őket, hogy aki nem tud az Oktatási Hivatal internetes oldalára felmenni, annak az adatokkal kitöltött nyomtatványokat kinyomtatjuk, és a többi dokumentummal együtt fel tudják adni.
A szakértők szerint hatalmas különbségek lehetnek az azonos korú gyermekek között, ezért minden kérdéses esetben figyelembe kell venni az egyéni fejlettséget és a képességeket. A bizonytalan szülőknek szakemberek segítenek, hogy kiderüljön, biztosan iskolaérett-e az adott nagycsoportos gyermek.
A gyermek személyisége, viselkedése a döntő
- Sok szülő kéri a pszichológus segítségét, hogy menjen-e a gyerek iskolába, vagy maradjon óvodában - nyilatkozta a lapunknak Pálnokné Pozsonyi Márta, klinikai szakpszichológus.
- Mivel megváltozott a köznevelési törvény, ami azt jelenti, hogy a szülők nem dönthetnek arról - habár érzékelik -, hogy a gyermekük éretlen és hiába született augusztus végén, akkor is iskolába kell mennie. Úgy gondolom, hogy a szülőnek joga van ahhoz, hogyha érzi, hogy a gyermeke éretlen, felkészületlen, szociális készségeiben még a játékosság jelenik meg, akkor segítse abban, hogy egy évvel később induljon iskolába, amikor inkább sikerben lesz része, motiváltabb lesz abban, hogy minél jobb tanulmányi teljesítményt érjen el. Talán a pandémiás helyzet is okozza, hogy a szülők egy kicsit bátortalanok vagy kevésbé merik kitenni a gyereket annak, hogy elhozzák ide a szakrendelőbe és vizsgálatnak vessék alá, de azt látom, hogy aki nálam megjelent, azokban az esetekben ez mindig indokolt volt. A szülők hozták az óvodai pedagógiai jellemzést, sok esetben logopédiai véleményt is, vagy esetleg más fejlesztő központból származó szakértői véleményeket, melyek megerősítették azt, hogy ezek a gyerekek általában nem a képességeik miatt nem mehetnek iskolába, hanem szociális funkcióik miatt. Feladattartás, feladattudat, hiszen ha elmegy az iskolába egy óvodás gyermek, akkor képesnek kell lennie arra, hogy végigülje a negyvenöt percet, hogy figyeljen, hogy ellenőrizze a feladatot. Ezeken a területeken ők még éretlenek.
- Mi a tapasztalata, a szülők reálisan látják gyermekeik fejlettségét?
- Alapvetően is azt gondolom, hogy a szülők ismerik a legjobban a gyermeküket, és ők tudják azt, hogy szeptembertől milyen támogatást, milyen hátteret tud biztosítani a család, hiszen a legfontosabb az első osztályos gyermeknek a segítése. Ott tanulja meg, hogyan kell az iskolába beilleszkedni, hiszen változik a napirend, melyet támogatni kell, a tanulási motivációt pedig erősíteni.
- Milyen szempontok szerint vizsgálja a gyerekeket?
- Nálam az elsődleges vizsgálati szempont a gyermek viselkedése, személyisége, hogy mennyire érett, felkészült, nyitott, mennyire érdeklődik a tanulás iránt. Van-e benne szorongás, vannak-e egyéb területek, ahol a fejlődését áttekintve kisebb elakadások vannak. Ez lehet a beszéd területe, a szobatisztaság alakulása, az együttműködés, de lehet akár a mozgásfejlődés vagy különböző betegségek, például speciális táplálkozási problémák. Én ezeket helyezem előtérbe. Minden esetben nézek egy kognitív struktúrát, tehát azt, hogy a gyermek milyen képességekkel rendelkezik. Ebben használok egy nonverbális intelligencia tesztet, illetve megnézem az alap képességeket, mint a kommunikációt, a beszédértést, a figyelmet, a látási és hallási emlékezetet. Továbbá nagyon fontos a grafomotoros érettség, azaz a szem és a kéz összehangolása, hogy a gyermek hogyan tudja vezetni a ceruzát, mennyire tud vonalat szabályosan írni, formákat átmásolni, hiszen az iskolában valószínűleg az első napokban ez lesz a feladat, hogy húzza át, színezze ki, tartsa meg a formákat, ábrázoljon akár szabadon, akár másolással. Nagyon fontos, hogy az első napok sikeresen teljenek, mert ha a gyermek ekkor jól teljesít, akkor már megvan a kezdeti lelkesedés.
Egy életre szóló
döntés lehet
- Mit gondol arról, hogy hatéves kortól kötelező iskolába menni?
- Vannak olyan nyugati kultúrák, ahol már ötéves korban elkezdődik az iskola, de azok más jellegű, preschool jellegű iskolák, ahol sokkal több a játékosság, a szabadság, ott tulajdonképpen egy iskola-előkészítő zajlik. A gyerekek fejlődését tekintve a kognitív funkciók - és itt elsősorban most a képi kultúrára gondolok -, a telefon és tablet használata miatt sokkal erősebbek. Viszont a szociális funkciók, úgy mint az együttműködés, a kudarctűrés, a monotóniatűrés, a feladattervezés, az önellenőrzés képessége. Ezek az érettségek mintha egy kis késést mutatnának. Sajnos a mi iskolarendszerünk még nem elég rugalmas ehhez. Véleményem szerint a gyerekeknek az lenne a legjobb, ha a szülők és a pedagógusok által meghatározott időpontban indulnának iskolába, hiszen nem gondolom, hogy attól bárkinek az értéke változik, hogy hat- vagy hétéves korban kezdi el az iskolát.
Viszont, hogy milyen a sikerélménye, milyen lesz az iskolához és a tanuláshoz való viszonya, az meghatározza az ember egész életét.
Balázs Regina

Áder János kitűzte az országgyűlési választás időpontját. A köztársasági elnök az első lehetséges időpontot választotta: 2022. április 3-án tartják a parlamenti választást. Ezzel egy időben lesz a gyermekvédelminek nevezett népszavazás is.

„32 évvel ezelőtt, az első szabad választások eredményeként Magyarország független, demokratikus ország lett. Köszönet mindazoknak, akik a nemzet újjáépítésében részt vettek. Az idei esztendőben Magyarország választójoggal rendelkező polgárai immár kilencedik alkalommal szabadon dönthetnek arról, hogy kikre bízzák közös ügyeink intézését” - áll a köztársasági elnök kedd délután közzétett nyilatkozatában.
Áder János arról is döntött, hogy ugyanezen a napon, április 3-án lesz a kormány gyermekvédelminek nevezett népszavazása is. Ennek jogi lehetőségét az Országgyűlés novemberben teremtette meg, amikor megszavazták azt a javaslatot, hogy egy napon is lehessen tartani parlamenti választást és népszavazást.
A választás lebonyolításáért felelős igazságügyi miniszternek van lehetősége arra, hogy a választási eljárás határidőit és határnapjait rendeletben meghatározza, a törvény alapján azonban a legfontosabb határidők - az április 3-i időpontot figyelembe véve - a következőképpen alakulnak:
- azonnal elindul a Magyarország határain kívül élő, magyarországi lakcímmel nem rendelkező nagykorú magyar állampolgárok értesítése és regisztrációra való felhívása,
- megkezdődik a külképviseleti névjegyzékbe vétel, valamint (a szavazást megelőző 66. naptól) az úgynevezett átjelentkezési és mozgóurna-igénylési időszak is. Átjelentkezni a szavazást megelőző kilencedik napig, mozgóurnát, illetve más segítséget viszont még két nappal a voksolás előtt is lehet majd kérni.
Azt a szervezetet, amely jelöltet vagy listát kíván állítani, a választás kitűzését követően jelölőszervezetként be kell jelenteni a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), amire azonnal lehetőség van. A választáson az a párt állíthat jelölteket és listát, amely a választás kitűzésekor a civil szervezetek bírósági nyilvántartásában jogerősen szerepel, továbbá az országos nemzetiségi önkormányzatok indulhatnak. A nyilvántartásba vételről az NVB legkésőbb a bejelentést követő negyedik napon dönt, tehát akár már a jövő héten lehetnek hivatalos jelölők.
Február 12-én, a szavazást megelőző 50. napon a választást lebonyolító szerv átadja az igénylő vagy a jelöltként indulni szándékozó választópolgár részére az általa igényelt mennyiségű ajánlóíveket. Ekkor kezdik majd el a pártok és a jelöltek a gyűjtést, amire két hetük lesz, tehát az, hogy ki szerepel majd a szavazólapokon, február 26-27. körül derül ki, hiszen az egyéni választókerületi jelöltet legkésőbb a szavazást megelőző 37., az országos listát legkésőbb a szavazást megelőző 36. napon kell bejelenteni.
Február 12-én indul el a hivatalos kampányidőszak is, az ezt követő 50 napban a pártoknak és jelölteknek az általánosnál is nagyobb szabadsága lesz kampánytevékenységekre, amihez a hivatalos jelöltek és jelölőszervezetek állami forrásokat is kapnak.
Még a kampányidőszakot megelőzően, február 5-től kezdik el kiküldeni a választási értesítőket, hiszen azt a választópolgárt, aki legkésőbb a szavazás napját megelőző 67. napon a szavazóköri névjegyzékben szerepel, a Nemzeti Választási Iroda tájékoztatja a szavazóköri névjegyzékbe vételéről. Amennyiben valaki nem kap értesítőt legkésőbb március 8-ig (a választást megelőző 25. napig), ezt a Helyi Választási Irodának kell jeleznie.
Az Országgyűlés november 30-án szavazta meg a gyermekvédelminek nevezett népszavazást, a szavazólapon négy kérdés szerepel majd.
„A Nemzeti Választási Iroda felkészült a közelgő, népszavazásokkal egybekötött országgyűlési választásokra” - adtak ki közleményt a köztársasági elnök bejelentése után. Azt írják, hogy az NVI a választópolgárok pártsemleges tájékoztatásáról gondoskodik és rövidesen élesíti a Választási Tájékoztatási Rendszert, valamint az ehhez tartozó választási tájékoztató honlapot. A választások lezárásáig ez az új felület fogadja majd azt, aki felkeresi a valasztas.hu honlapot.
f.l

 

106 egyéni, 93 listás képviselő

Az egyéni választókerületi jelölteknek legalább ötszáz érvényes ajánlásra van szükségük az induláshoz. Országos listát az a párt állíthat, amely minimum tizennégy megyében és a fővárosban, legalább 71 egyéni választókerületben önálló jelöltet állít. Február végére kiderül, hogy mely pártok állíthatnak országos listát, illetve megismerjük az egyéni választókerületi jelölteket is.
Minden nagykorú magyar állampolgárnak joga van ahhoz, hogy a választáson választó és választható legyen, de nem rendelkezik választójoggal az, akit bűncselekmény elkövetése vagy belátási képességének korlátozottsága miatt a bíróság a választójogból kizárt. Nem választható az Európai Unió más tagállamának magyarországi lakóhellyel rendelkező állampolgára, ha az állampolgársága szerinti állam jogszabálya, bírósági vagy hatósági döntése alapján hazájában kizárták e jog gyakorlásából.
Az országgyűlési képviselők száma 199, ebből 106 képviselőt egyéni választókerületben, 93-at országos listán választunk. A magyarországi lakóhellyel rendelkező választópolgár egy egyéni választókerületi jelöltre és egy pártlistára szavazhat. A magyarországi lakóhellyel rendelkező, névjegyzékben nemzetiségi választópolgárként szereplő választópolgár egy egyéni választókerületi jelöltre és nemzetiségének listájára, ennek hiányában egy pártlistára szavazhat. A magyarországi lakóhellyel nem rendelkező választópolgár egy pártlistára szavazhat.
Az új Országgyűlés alakuló ülését - a választást követő harminc napon belüli időpontra - a köztársasági elnök hívja össze.

A karácsonyi ünnepkör advent első vasárnapjától január 6-áig, vízkeresztig tart. Vízkereszthez számos népszokás kötődik, ekkor van a farsang kezdete, de ilyenkor szokás leszedni a karácsonyfát is.

A hét elején lebontották Tiszaújváros karácsonyfáját. A korábbi évekhez hasonlóan a fenyőt most is feldarabolták és újrahasznosítják.
- A telephelyen levágjuk az ágait, amelyeket majd virágágyak takarására használunk fel - mondta Sávolyi Péter, közterület-gondozó részlegvezető.
A hulladékgyűjtők mellé kihelyezett fenyőfákat a BMH Nonprofit Kft. szállítja el, két időpontban.
- Tiszaújvárosban mind a családi házas, mind pedig a társasházas övezetben január 10-én és január 20-án történik a kidobott fenyőfák elszállítása - tájékoztatta lapunkat Prokai-Lázár Dorina, a BMH Nonprofit Kft. PR és kommunikációs vezetője. - A hatékonyabb és gyorsabb munkavégzés érdekében arra kérjük a lakásszövetkezetek és a társasházak képviselőit, hogy a lakótársakkal egy helyre gyűjtsék a fenyőfákat. A tavalyi évben megközelítőleg nyolc tonna fenyőt szállítottunk el Tiszaújvárosból. Az összegyűjtött fenyőket a megyében található hulladékgyűjtő központokban gyűjtjük össze, és az aprítást követően komposztanyagként hasznosítjuk.
Az újrahasznosításnak számos egyéb módja van. Eszterhainé Farkas Vanessza egy online csoportban hallotta, hogy a kecskék is megeszik a fenyőfa tűleveleit és vékonyabb ágait. Kipróbálta, és bevált a recept - a négy kameruni törpekecskéje három-négy nap alatt elfogyaszt egy közepes méretű fát.
- Meghirdettem két csoportban, hogy hozzánk elhozhatják a kidobott fenyőket - mondja Vanessza. - Amellett, hogy a tűlevél C-vitamin dús, nagyon fontosnak tartom a környezetvédelmet. Tiszaújvárosban volt egy öko-kör, amelyben én is részt vettem, és most ennek fényében próbálunk élni. A Nyíregyházi Állatpark január első hetében a nagymacskáit lepte meg feleslegessé vált fenyőfákkal. Az oroszlánok élvezettel rágcsálták, a fekete leopárd bújócskát játszott bennük, a maláj tigrisek pedig komolyan vették az ajándékot - zsákmányként tekintettek rájuk, és szétszedték a fákat.
Surányi P. Balázs

 Megvallom őszintén, az egyik nagy hibám, hogy hajlamos vagyok az elhamarkodott következtetésekre és sokszor borúsabbnak látni egy adott helyzetet, mint amilyen valójában. Őszinte rácsodálkozással hallgattam a járókelők újévi kívánságait az elmúlt hétvégén. Ugyanis azzal a meggyőződéssel indultam el itthonról, hogy a mögöttünk álló nehéz időszak nem csak fizikai, hanem lelki bezárkózást is okozott. Aztán utólag örömmel vallottam be magamnak, hogy tévedtem: minden megkérdezett válaszát az önzetlenség vezérelte arra a kérdésemre, hogy: „Mit vár az új évtől?”

Kálnai Levente
Családos ember vagyok, az a legfontosabb számomra, hogy nekik mindent megteremtsek. Gondolkodom rajta, hogy másik munkahely után nézek. Kifejezetten új dolgokat nem várok, hiszen eddig is a családom biztonsága állt számomra az első helyen. Sokan nagy célokat tűznek ki ilyenkor, én realista vagyok, itt járok a földön. Újévi fogadalmat soha nem teszek, mert úgysem tartom be. Van két gyerekem, örülök, ha őket el tudom látni. Nekik meglegyen minden, amire szükségük van, az a lényeg!
Apostol Kíra
Elsősorban sikeres hónapokat várok az iskolában. Szeretnék javítani a jegyeimen, és azt is elhatároztam, hogy elkezdek edzeni. Mint mindenki más, én is nagyon várom már a járvány végét. Szeretném, ha minél hamarabb visszatérhetnénk a régi életünkhöz, és örülnék neki, ha Orbán Viktor helyesebb döntéseket hozna.
Nagy Viktor Marcell
Remélem, hogy sikerül az iskolát jó eredményekkel elvégeznem és ezt követően találni egy megfelelő munkahelyet. Minden kívánságom a biztos megélhetésre vonatkozik ebben az évben. Remélem, minden úgy történik majd, ahogy elterveztem és 2022 a sikerek és a boldogság éve lesz. Mindenkinek ugyanezt kívánom!
Lugosi Lajosné
Semmi rendkívülit nem várok. Az egészségemet szeretném megőrizni. Nagyon jó lenne, ha végre megszabadulnánk már a maszktól, ezt az egyet tényleg nagyon várom. Nyilván az okosak tudják, hogy miért kell hordanunk, de túl régóta tart már. Egyébként nincsenek elvárásaim. A családomért imádkozom, és szeretném, ha még sokáig együtt lehetnénk. Férjem már nincs, de gyerekem, unokáim vannak, mindent csak értük teszek.
Lengyel József
Jót nem várok, mert az előrejelzések szerint jelentős áremelkedés jön. Remélem, hogy háború nem lesz, de sajnos itt van helyette a vírus. Bízom a kormányváltásban, mert az a lényeges, hogy az ország előre menjen. A városvezetéssel egyébként elégedett vagyok. Vannak hibák, de összességében elégedett vagyok a helyi vezetők munkájával. Egészség legyen! Az a legfontosabb, mert az utóbbi években sajnos volt egészségügyi problémám, kórházban is voltam, és nagyon rossz tapasztalataim vannak. Azt kívánom, hogy minél kevesebb beteg legyen!

Kovács Viktorné
A vírus szűnjön meg, mert azért attól kicsit félünk, meg is teszünk mindent, hogy el ne kapjuk. A saját életünket tekintve pedig azt kívánjuk, hogy ne legyen rosszabb. Mi már nyugdíjasok vagyunk, jól érezzük magunkat itt a városban. Szeretnénk élvezni a nyarat, kirándulásokon és minél több szabadtéri programon részt venni, hogy a szükséges mozgás meglegyen. A közös programokat is nagyon várjuk a nyugdíjas klubban, mert ezek most egy picit visszafogottabbak.
Ördögh István

Bővül a SZÉP-kártya elfogadásának lehetősége, februártól már nem csak szabadidő, meleg étkezés és szállás kifizetésére lehet használni, hanem az élelmiszer üzletekben is levásárolható lesz a kártyán lévő összeg.

A kormány döntése értelmében 2022. február 1-jétől 2022. május végéig tart az az időszak, amikor szabadon vásárolhatunk SZÉP- kártyával. A zsebek továbbra is átjárhatóak ez év december 31-ig, így a hideg élelmiszer vásárlását is bármelyik alszámláról meg lehet oldani, viszont alkoholtartalmú italokat és dohányárut ezután sem lehet vele fizetni. A korábban megjelölt szolgáltatások - mint szállás, szabadidő és vendéglátás - számláit továbbra is ki lehet vele egyenlíteni. A változásnak azonban nem mindenki örül. A szállásadók és a vendéglátósok eddig sem voltak könnyű helyzetben, hiszen az elmúlt időszakban főleg őket sújtották a koronavírus miatti korlátozások. Úgy érzik, hogy a mostani döntés ismét ezeket a szektorokat érinti érzékenyen.
- Még nem látjuk ennek a döntésnek a hatásait, - nyilatkozta lapunknak Vaszilkó Jánosné, a Mátyás Söröző és Étterem tulajdonosa - de azt gondolom, hogy biztosan érinteni fog minket az, hogy februártól már az élelmiszerboltok is elfogadják a SZÉP-kártyát. Nálunk a fogyasztást és a szállást legtöbb esetben, közel 80 százalékban SZÉP-kártyával fizették a vendégek. Szerintem csökkenni fog a forgalmunk, hiszen ha az emberek ebből a pénzből bevásárolhatnak a boltokban, akkor kevesebb fog jutni arra, hogy elmenjenek pihenni, vagy beüljenek egy étterembe.
A nagyobb üzletek, üzletláncok többsége átáll, és elfogadóhely lesz februártól, a kisebb üzletek azonban még gondolkodnak, számolgatnak, hogy megéri-e nekik erre a négy hónapra bevezetni a SZÉP-kártyás fizetést.
ema

thumb jogsiJanuár 1-jétől hatályát vesztette az okmányokról és ügyintézésről szóló kormányrendelet, ennek értelmében június 30-ig mindenkinek meg kell hosszabbíttatnia a lejárt okmányait, autója műszaki vizsgáját.

A Magyar Közlönyben megjelentek szerint már nem lehet sokáig halogatni a lejárt okmányok megújítását, hatályát vesztette ugyanis január 1-jétől a veszélyhelyzet miatt elrendelt, okmányokról és ügyintézésről szóló kormányrendelet. Ennek értelmében a veszélyhelyzet ideje alatt a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányok, a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki vizsga érvényessége és a diákigazolványok a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig lehettek érvényesek. Eddig.
Az új rendelet szerint azonban a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos, 2020. március 11. és 2020. július 3. között lejárt, vagy 2020. november 4. és 2022. május 31. között lejárt vagy lejáró hivatalos okmány, ideértve a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényességi időt is 2022. június 30-ig érvényes.
f.l.

thumb kr szolgalatabanNyugállományba vonulása alkalmából újabb 20 fő vehette át a képviselő-testület által adományozott Tiszaújváros Szolgálatáért Díj kitüntetést. A bensőséges ünnepséget december 21-én tartották a Városházán. A díjakat dr. Fülöp György polgármester és dr. Juhos Szabolcs jegyző adta át.

TAKÁCS ERZSÉBET
ügyviteli csoportvezető

Takács Erzsébet 1981-ben kezdett el dolgozni az akkori Leninvárosi Városi Tanács VB Művelődési Osztályán leíró munkakörben, azóta folyamatosan a Polgármesteri Hivatalban tevékenykedett.
1982-től a Szervezési és Jogi Osztály munkatársa volt, majd 2001-től szociális és egészségügyi munkatársként dolgozott. 2006-tól a Szociális és Egészségügyi Irodán csoportvezetői megbízást kapott, 2013-tól újra szervezési munkatárs lett, majd 2014-től ügyviteli csoportvezető.
A munka mellett folyamatosan képezte magát és 1990-ben igazgatásszervezői diplomát szer-zett az Államigazgatási Főiskolán.
Csoportvezetőként legfontosabb feladata a képviselő-testületi és bizottsági ülésekkel kapcsolatos szervezési feladatok ellátása volt. Jelentős szerepe volt az Ügyfélterminál, az Önkormányzati Tájékoztató Rendszer, valamint az Iratkezelő Program működtetésében. Állandó résztvevője és koordinátora volt az országos, és a helyi választásokkal és népszavazással kapcsolatos feladatoknak.
Munkáját nagy szakmai felkészültséggel, körültekintően és lelkiismeretesen végezte. Feladatait gyorsan, kifogástalanul, naprakész jogszabályismerettel oldotta meg. Vezetőivel, kollégáival, a képviselő-testület és bizottságok tagjaival jó munkakapcsolatot épített ki. Emberi magatartását a kötelességtudat, az őszinteség és segítő szándék jellemzi.
Munkája elismeréseként 2003-ban címzetes főtanácsosi címet kapott. Kiváló szakmai tevékenysége elismeréseként 2006-ban Tiszaújváros képviselő-testülete „Tiszaújvárosért a Köz-szolgálatban” Évi díj, 2016-ban Életműdíj kitüntetésben részesítette. 2021-ben a B-A-Z Megyei Közgyűlés elnökétől „Köztisztviselői Díjat” vehetett át.
Tiszaújváros közigazgatásban végzett négy évtizedes kiemelkedő és lelkiismeretes munkavégzése, kimagasló szakmaszeretete, példamutató helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

MICSKINÉ BODÓ ERZSÉBET
óvodavezető

Micskiné Bodó Erzsébet középfokú óvónői végzettséggel 1980-ban, az akkori Leninvárosi 5. sz. Napközi Otthonos Óvodában kapott kinevezést. A Hajdúböszörményi Óvónőképző Intézetben 1986-ban szerzett diplomát, 2000-ben közoktatási vezető szakirányú szakképzettséget szerzett.
Pedagógiai rátermettségének és empatikus készségének elismeréseként 2004-ben óvodavezető-helyettes kinevezést kapott. Gyermekközpontú egyénisége, szakmai sokoldalúsága több tevékenységében is megnyilvánult, éveken át szerkesztője és szerzője volt egy óvodáskorú gyermekek számára készült képességfejlesztő magazinnak. Tanulmányokat folytatott és tapasztalatokat szerzett a fejlesztőpedagógia területén is.
Óvodai és városi szinten is vállalt munkaközösség-vezetői feladatokat, szakmai tudását mentor óvónőként több alkalommal igyekezett átadni a hallgatóknak. Színvonalas, kiemelkedő szakmai vezetői munkája alapján 2006. szeptember 1-jétől a Tiszaújvárosi Kistérségi Társulás Hivatalában óvodai szaktanácsadási feladatra kérték fel.
2011. július 1-jétől kiváló pedagógusi kompetenciái, vezetői rátermettsége elismeréseként az öt telephelyen integrált intézményként működő Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda vezetője lett.
Pályafutására mindvégig jellemző a változásokhoz való alkalmazkodás, a megújulás iránti igény. 2014-ben sikeres vizsgát tett a pedagógus minősítési és pedagógus tanfelügyeleti szakértő képzésen, 2015-től mesterpedagógus és közoktatási szakértő a köznevelés rendszerében.
Kiváló szakmai tevékenysége elismeréseként 2010-ben Tiszaújváros képviselő-testülete „Tiszaújváros Közoktatásáért” Évi díj, 2021-ben Szent István Emlékérem kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros köznevelésében végzett négy évtizedes kiemelkedő szakmai és vezetői munkája, elhivatottsága, gyermekközpontú tevékenysége, emberi, pedagógusi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

KOVÁCS JÓZSEFNÉ
óvodapedagógus

Kovács Józsefné óvodapedagógusi munkáját 1979-ben kezdte a Leninvárosi 4. sz. Napközi Otthonos Óvodában, képesítés nélküli nevelőként.
Felsőfokú szakképesítését a Hajdúböszörményi Óvóképző Intézetben szerezte 1983-ban. 1986-ban került a 3. sz. Napközi Otthonos Óvodába, ahol nyugdíjba vonulásáig dolgozott.
Szakmai munkájában előrelépést jelentett, amikor megismerkedett a Freinet-pedagógiával. Számos alkalommal vett részt nemzetközi és hazai szervezésű Freinet-találkozókon. Ismereteit Franciaországban és Németországban is elmélyítette.
A Magyarországon megalakult Országos Freinet Egyesület tagja lett, 1995-ben az országos találkozó egyik szervezője volt.
Szakmai fejlődése érdekében az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán hagyományoktató szakvizsgát tett. Az itt megszerzett ismereteit mindennapi munkájába eredményesen be tudta építeni.
Óvónőként elkötelezett volt a gyermekek szeretetteljes, sokoldalú fejlesztése mellett. A szü-lők és a kollégái is elismerték magas színvonalú szakmai munkáját.
Tiszaújváros szolgálatában töltött közel négy évtizedes kiemelkedő gyermekközpontú szak-mai munkája, emberi helytállása, a közösségi életben betöltött aktív szerepe alapján „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.
TÓGYERNÉ RÉVÉSZ MÁRTA
óvodapedagógus

Tógyerné Révész Márta óvónői pályafutását a miskolci Kossuth Gimnázium és Óvónőképző Szakközépiskola elvégzése után 1980-ban az akkori Leninvárosi 3. sz. Napközi Otthonos Óvodában kezdte. Felsőfokú óvodapedagógusi képesítést a Hajdúböszörményi Óvóképző Intézetben szerzett 1986-ban.
Személyisége munkába állása óta meghatározó volt a közösség életében. Magatartásában szerény, szakmai munkájában magabiztos, a gyermekközpontú nevelés mellett elkötelezett pedagógus.
Nagy hangsúlyt fektetett a szakmai megújulásra, folyamatosan képezte magát. 1994-ben drámajáték-vezető képesítést szerzett, elsajátított ismereteit a gyermekek személyiségfejlesztése érdekében alkalmazva beépítette mindennapi munkájába. Éveken keresztül munkaközösség-vezetőként adta át kollégáinak a dráma-módszertan óvodában való alkalmazásának lehetőségeit.
Bemutató módszertani foglalkozások során magas színvonalú munkájával öregbítette az óvoda hírnevét.
2013-tól volt a Bóbita óvodában működő Hétszínvirág tehetségműhely egyik vezetője.
Munkatársai bizalmából 2011-től volt a Közalkalmazotti Tanács tagja. Empatikus emberi magatartásával, szakmai elkötelezettsége révén kivívta munkatársai és a szülők megbecsülését is.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2016-ban „Tiszaújváros Közneveléséért” Évi díj kitüntetésben részesítette.
Több mint négy évtizedes, a tiszaújvárosi óvodás korosztály érdekében kifejtett kiváló szak-mai munkája, emberi, pedagógusi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

SZŐCS-JÓZSÁNÉ
TÓTH KATALIN
óvodapedagógus

Szőcs-Józsáné Tóth Katalin óvodapedagógusi tanulmányait a miskolci Kossuth Gimnázium és Óvónőképző Szakközépiskolában kezdte el. Nemesbikken helyezkedett el óvónőként 1980-ban. 1981-től dolgozott az akkori 6. sz. Napközi Otthonos Óvodában, egészen nyugdíjba vonulásáig.
Felsőfokú óvónői képesítést a Hajdúböszörményi Óvónőképző Intézetben szerzett 1985-ben.
Magas színvonalú szakmai felkészültséggel rendelkező pedagógus. Az önként vállalt és rábízott feladatokat nagy szakértelemmel és felelősséggel végezte. Szakmai munkaközösség-vezetőként kiemelkedő munkát végzett az intézmény nevelő-fejlesztő tevékenységében.
1996-ban óvodai menedzser szakirányú képesítést szerzett a Budapesti Tanítóképző Főiskolán. Részt vett a helyi nevelési program elkészítésében.
Véleménynyilvánításában megalapozott, körültekintő, szakmai munkájára a folyamatos megújulás, a korszerűsítés iránti igény volt jellemző. A „Minőségbiztosítás az óvodában” óvodai team tagja volt, majd az óvodai belső ellenőrzési csoport vezetőjeként tevékenykedett és támogatta, szervezte az óvodában folyó ellenőrzéseket.
Színvonalas szakmai munkája, példamutató emberi magatartása a közösség megbecsült tagjává tette.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2017-ben „Tiszaújváros Közneveléséért” Évi díj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros köznevelésében végzett négy évtizedes kiemelkedő szakmai munkája, elhivatottsága, gyermekközpontú tevékenysége, a pedagógus életpálya melletti elkötelezettsége elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

NAGY GYULÁNÉ
dajka

Nagy Gyuláné tiszaújvárosi pályafutását 1991. szeptember 5-én kezdte az akkori 4. sz. Napközi Otthonos Óvodában. Az összevonást követően, az akkori 6. sz. Napközi Otthonos Óvodában folytatta dajkai munkáját nyugdíjba vonulásáig. Örömmel végezte el a dajkaképző tanfolyamot, ahol gyakorlati ismeretei mellé az elméleti ismereteket is elsajátította.
Munkáját mindig nagy odafigyeléssel, gyermekszeretettel, türelemmel és kedvességgel végezte. Közreműködése segítséget jelentett a vele dolgozó óvodapedagógusok számára nevelő, fejlesztő tevékenységeik végzésében.

Nagyfokú empátiát, megértést és segítőkészséget tanúsított a különleges bánásmódot igénylő gyermekek ellátásában is. A gyerekek viszonozva ezt, mindig szeretettel és nyitottan fordultak felé.
Kedves, türelmes, empatikus és segítőkész emberi tulajdonságai alapján az alkalmazotti közösség körében is elismert és közkedvelt személyiség lett. Önzetlenül és önként vállalt olyan tevékenységeket, amelyek a mindennapi óvodai élet hatékony működését segítették és a zavartalan együttélést szolgálták.
A közösség aktív tagjaként bekapcsolódott az óvodai rendezvényekbe is, mindig számíthattak megbízható, pontos munkájára.
Vezetői felkérésre szívesen vállalt mentori feladatokat a dajkai gyakornoki képzésben résztvevők számára.
Tiszaújváros óvodai nevelésében résztvevő több mint három évtizedes, szorgalommal és gyermekszeretettel végzett dajkai munkája, nagyfokú hivatástudata, önzetlen és áldozatos tevékenysége elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

KISS FERENCNÉ
dajka

Kiss Ferencné 1994 szeptemberétől kezdett el dolgozni a Vásárhelyi Pál ÁMK Óvodában. 2000-től 2019 áprilisáig ugyanott, a mai Szederinda épületben segítette az óvodapedagógusok munkáját. 2019 áprilisától a Tiszaújvárosi Napközi Otthonos Óvoda Bóbita óvodájában folytatta dajkai munkáját, egészen nyugdíjba vonulásáig.
Örömmel végezte el a dajkaképző tanfolyamot, ahol gyakorlati ismeretei mellé az elméleti tudásanyagot is elsajátította.
Munkáját mindig nagy odafigyeléssel, gyermekszeretettel, türelemmel és kedvességgel végezte. Közreműködése segítséget jelentett a vele dolgozó óvodapedagógusok számára nevelő, fejlesztő tevékenységük végzésében.
Nagyfokú empátiát, megértést és segítőkészséget tanúsított a különleges bánásmódot igénylő gyermekek ellátásában. A gyerekek érezve ezt, mindig szeretettel és nyitottan fordultak felé.
Kedves, vidám, empatikus és segítőkész emberi tulajdonságai alapján az alkalmazotti közösség körében is elismert és közkedvelt személyiség lett. Önzetlenül és önként vállalt olyan tevékenységeket, amelyek a mindennapi óvodai élet hatékony működését segítették és a mindennapi együttélést szolgálták.
A közösség aktív tagjaként bekapcsolódott az óvodai rendezvényekbe is, mindig számíthattak megbízható, pontos munkájára.
Tiszaújváros szolgálatában végzett közel három évtizedes, szorgalommal és gyermekszeretettel végzett dajkai munkája, elhivatottsága, szakmaszeretete elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

TAMÁSNÉ BÁLINT PIROSKA
csoportvezető gyógymasszőr

Tamásné Bálint Piroska 1985-ben kezdett dolgozni a Leninváros Városi Tanács Egyesített Bölcsődei Intézményében. Egészségügyi szakdolgozóként pályafutását a Tiszaújváros Városi Rendelőintézetben folytatta 1989-től.
A rendelőintézetbe kerülve először a TIFO-ban üzemápolói feladatokat látott el, majd egy év után a sebészeti szakrendelőbe került. A sebészeti asszisztensi munkája mellett rendszeresen látott el helyettesítési feladatokat a többi szakrendelésen is.
Munkáját mindig a betegközpontúság és a szakmai fejlődés iránti igény jellemezte, ezért a fiziko- és balneoterápiás részleg megnyitása előtt megkezdte gyógymasszőri tanulmányait, azzal a szándékkal, hogy a részleg átadását követően ezzel a szakterülettel foglalkozzon.
A fiziko- és balneoterápiás részleg megnyitásakor csoportvezetői gyógymasszőri megbízást kapott és aktívan részt vett az újonnan felvett kollégák betanításában. Nagy szerepet vállalt a részleg gyógymasszőri eljárásrendjének kialakításában és a többi munkacsoporttal való öszszehangolt működtetés kialakításában.
Kimagasló szakmai tudásának köszönhetően több alkalommal vett részt gyógymasszőr hallgatók gyakorlati oktatásában és vizsgára való felkészítésében. Kimagasló szakmai tevékenységét elismerve 2006-ban Tiszaújváros képviselő-testülete a „Humanitás Szolgálatában Tiszaújvárosért” Évi díj kitüntetésben részesítette.
2012-ben rehabilitációs tevékenység-terapeuta képesítést szerzett. A megszerzett tudást a bé-nult betegek mozgás-rehabilitációjában kamatoztatta. A betegekkel empatikus és mindig segítőkész volt. A munkatársakkal együttműködő, a csoport munkáját kiválóan koordinálta és szervezte.
Tiszaújváros egészségügyi ellátásában végzett több mint három és fél évtizedes kiemelkedő szakmai munkája, elhivatottsága, betegközpontú szakmai tevékenysége, emberi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

SÁNDOR ERZSÉBET ANNA
fizioterápiás szakasszisztens

Sándor Erzsébet Anna 1984-ben létesített munkaviszonyt a Tiszaújváros Városi Rendelőintézetben, mint helyettesítő asszisztens. Helyettesi feladatait ellátva lehetősége nyílt arra, hogy megismerkedjen a rendelőintézet szakrendeléseivel, így több szakterületen kipróbálhatta tudását.
1992-ben szerezte meg fizikoterápiás asszisztensi képesítését. Ettől kezdve a szakrendelő területén kialakított elektroterápiás kezelőegységben kezelte a mozgásszervi panaszokkal érkező betegeket.
1999-ben a fiziko- és balneoterápiás részleg nyitását követően a kibővült létszámú fizioterápiás asszisztensi csoporttal fogadta az ellátásra jelentkezőket. Jelentős szerepet vállalt az újonnan felvett kollégák beilleszkedésének segítésében, a munkafolyamatok megismertetésében. Nagy érdemei voltak az évek során szerzett szakmai tapasztalatok átadásával a betegek minőségi ellátásának meghonosításában.
Feladatát mindig felelősségteljesen és a szakma iránti alázattal, a betegek felé empatikus magatartást tanúsítva végezte. Fontos volt számára a szakmai fejlődés, ezért 2011-ben fizioterápiás szakasszisztensi képesítést szerzett. Kollégáival is együttműködő és segítőkész volt. A betegellátásban eltöltött évtizedek alatt higgadtan és következetesen oldotta meg a felmerülő problémákat és segítette a betegeket a nehézségek leküzdésében.
Kiváló szakmai tevékenysége elismeréseként 2019-ben Tiszaújváros képviselő-testülete „Humanitás Szolgálatában Tiszaújvárosért” Életműdíj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros egészségügyi ellátásában végzett közel négy évtizedes kimagasló és áldozatos szakmai munkája, kiemelkedő szakmaszeretete, példamutató helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

MEZEI MÁRIA ERZSÉBET
klubvezető

Mezei Mária Erzsébet 1982-től 1995-ig a Széchenyi Általános Iskola pedagógusa volt, majd 1999-től szociális munkásként, szociális gondozóként dolgozott a Városi Gondozási Központ Gondozóházában. 2000-től egészen nyugdíjba vonulásáig klubvezetőként tevékenykedett a Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központban.
Az eltelt két évtized alatt klubvezetőként az Őzsirózsa Idősek Klubjában látta el feladatát, meleg, szeretetteljes gondoskodással, maximális segítőkészséggel és magas színvonalú szakmai tudással. Mindig gondot fordított szakmai munkájának tökéletesítésére, folyamatosan részt vett szakmai továbbképzéseken. Jelenlegi beosztásában és munkahelyén az idős-korúak fizikai, mentális és egészségügyi gondozását, ellátását szervezte.
Munkatársaival együttműködve az ellátottak szociális, egészségi és mentális állapotának megfelelően nagy odafigyeléssel alakította napirendjüket. Mindig derűsen, szeretettel fordult a gondozottakhoz, segítséget nyújtott életvezetési problémáik megoldásához, krízishelyzeteik feldolgozásához, személyi higiéniájuk biztosításához.
Szabadidős és szórakoztató programokat szervezett, munkája révén számos nagy sikerű kirándulás, színházlátogatás, összejövetel színesítette az idősek életét.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2021-ben Szent István Emlékérem kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros köznevelésében és szociális ellátásában nyújtott több évtizedes kiemelkedő, nagy szorgalommal és empátiával végzett szakmai munkája, elhivatottsága és emberi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

JUHÁSZ ISTVÁNNÉ
kisgyermeknevelő

Juhász Istvánné 1989-től kezdett dolgozni az akkori 5. sz. Bölcsődében kisgyermeknevelőként és 2000. július 1-jétől a Tiszaújvárosi Humánszolgáltató Központ „Napsugár” Bölcsődéjének volt munkatársa ugyanebben a munkakörben.
Az eltelt időszak alatt kisgyermeknevelőként mindig meleg, szeretetteljes gondoskodással, maximális segítőkészséggel és kezdettől fogva magas színvonalú szakmai tudással látta el feladatát.
A gyermekek gondozása során rendkívül következetes volt, nem csak a gyermekek élettani szükségleteinek ellátására fordított nagy hangsúlyt, hanem a bölcsődés életkornak és egyéni sajátosságoknak megfelelő mentális fejlesztésre is.
A csoportjából kikerült gyerekek elérték a koruknak megfelelő fejlettséget és problémamentesen illeszkedtek be az óvodai közösségekbe. A feletteseivel, a munkatársaival és a szülőkkel egyaránt jó kapcsolatot alakított ki. Fiatal kollégáival szívesen osztotta meg több évtizedes tapasztalatait és ismertette meg a gyermekszereteten és empátián alapuló bölcsődei nevelés módszertanát.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2020-ban „Tiszaújvárosért a Szociális Ágazatban” Életműdíj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros bölcsődei nevelésében végzett több mint három évtizedes magas színvonalú és gyermekközpontú munkavégzése, szakmaszeretete és emberi helyállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

KŐVÁRI KATALIN
tanár

Kővári Katalin 1981-ben szerzett diplomát a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskolán, népművelő-földrajz szakos általános iskolai tanárként, azóta a mai Tiszaújvárosi Hu-nyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa.
1998-ban és 1999-ben „Néptánc, népi játékok, történelmi társastánc” továbbképzésen vett részt, ettől kezdve szívügyének tekintette a tánctanítást. Minden évben lelkesen készítette fel a végzős diákokat a farsangi nyitótáncra. Kihasználta a tánc személyiségfejlesztő lehetőségeit is, s évente új, színvonalas produkciókat tanított be a gyerekeknek. Ezekkel az előadásokkal sikerrel léptek fel alapítványi bálokon, a tiszaújvárosi Show Tánc Fesztiválokon, és tankerületi rendezvényeken.
2014-ben diákjaival benevezett az Abigél Minősítő Táncfesztiválra, ahol „ezüst” minősítést érdemeltek ki. 2015-ben már három tánccal indultak, s mindhárom tánc „ezüst” minősítést és koreográfusi különdíjat kapott.
Lelkiismeretes felkészítő munkájának köszönhetően tanítványai eredményesen szerepeltek tanulmányi versenyeken is. Több éven keresztül csapatai első helyet szereztek a School-túra online versenyein. Pedagóguspályája során a tehetséggondozást mindvégig kiemelt feladatának tekintette.
Évtizedekig osztályfőnökként is sokat tett osztályai közösségformálásáért tanórán kívüli programok szervezésével.
Önképzéssel, továbbképzéseken való részvétellel folyamatosan törekedett szakmai megújulásra, ismereteinek bővítésére. 2006-ban közoktatási vezető szakirányú szakvizsgát tett. Hosszú időn át megyei szaktanácsadóként tevékenykedett földrajz tantárgyból. 2014-ben mesterpedagógus címet szerzett, szaktanácsadó lett. 2015-től pedagógiai szakértőként részt vett a pedagógusok minősítési rendszerében, tanfelügyeletében.
Tiszaújváros köznevelésében végzett négy évtizedes kimagasló szakmai munkája, kiemelkedő szakmaszeretete, a társastánc megszerettetésében szerzett érdemei elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

VERES ANDRÁSNÉ
könyvtáros-tanár

Veres Andrásné 1981 óta a mai Tiszaújvárosi Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa. Kezdetben alsó tagozatos tanulók napközis tanítójaként, majd osztályfőnök tanítóként dolgozott.
A felelősségteljes szakmai munkavégzése érdekében folyamatosan képezte magát. Több munkaközösség aktív tagja volt. Pedagóguspályája során szerzett tapasztalatát kamatoztatva szervező feladatokat is vállalt.
1992-től az iskolai könyvtár könyvtáros-tanára. Munkaköri feladatának ellátása és szakmai fejlődése érdekében 1996-ban elvégezte a Nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola könyvtáros-tanári szakát.
Munkaközösség-vezetőként kidolgozta az intézmény könyvtárára vonatkozó szabályzatokat, munkaterveket, éves beszámolókat készített, szakmai programokat szervezett.
1999-től 2012-ig körzeti munkaközösség-vezető is volt, melynek során bizonyította magas szakmai tudását, tudásmegosztó és innovatív képességét. Kistérségi munkaközösség-vezetőként is kiválóan teljesített.
Könyvtárosi munkája során színvonalas könyvtári órákat, szabadidős programokat szervezett. Szívesen és eredményesen vett részt a tehetséggondozásban. Feladatainak ellátása során együttműködött a munkaközösségekkel, aktívan részt vett az intézményi rendezvényeken. Az iskola 40 éves fennállására készített évkönyv szerkesztésében, az adatgyűjtésben is kiemelkedő feladatot vállalt és végzett. Rendszeresen és eredményesen készített fel tanulókat a Bod Péter könyvtárhasználati versenyre, továbbá a II. Rákóczi Ferenc Megyei Könyvtár által meghirdetett versenyekre is.

2019-ben lett mesterpedagógus, mesterprogramja bizonyította szakmai elhivatottságát, innovativitását. 2020-ban Miniszteri Elismerő Oklevélben részesült.
Tiszaújváros köznevelésében végzett négy évtizedes kiemelkedő szakmai munkája, elhivatottsága, az olvasás és könyvkölcsönzés megszerettetésében szerzett érdemei elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

KOVÁCSNÉ PINTÉR ÉVA
tanár

Kovácsné Pintér Évát 1982 júniusában nyilvánította matematika-kémia szakos általános iskolai tanárrá a Nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola. Ugyanitt szerezte számítás-technika szakos tanári oklevelét 1998-ban.
Jelenlegi munkahelyén, a Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskolában 1982 augusztusa óta dolgozott.
Tantárgyai tanításához magas szintű ismeretekkel és képességekkel rendelkezik. Tudását alkotó módon alkalmazta és eredményesen adta át tanítványainak.
Munkaközösség-vezetőként a csoportjába tartozó kollégák szakmai munkáját színvonalasan koordinálta, segítette. Együttműködve a tanító kollégákkal, szerepet vállalt az iskola matematikai előnyprogramjának kidolgozásában és bevezetésében, majd az előnyprogram emelt szintű matematikai képzéssé alakításában. Pályája során számos emelt szintű osztályt tanított.
Figyelmet fordított a tanulási nehézséggel küzdő tanulók fejlesztésére is, de jellemzően a tehetséggondozásra helyezte a nagyobb hangsúlyt. Kimagasló képességű tanítványaival komoly versenyeredményeket is elért.
Jó szellemű közösségi ember. Aktív szerepet vállalt az iskola tanórán kívül életének szervezésében és lebonyolításában.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2011-ben „Tiszaújváros Közoktatásáért Oklevél” Évi díj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros köznevelésében végzett négy évtizedes kiemelkedő szakmai munkája, elhivatottsága, gyermekközpontú szakmai tevékenysége, emberi, pedagógusi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

SZABÓ ÉVA
tanító

Szabó Éva 1982 júniusában szerzett tanítói oklevelet technika és könyvtár szakkollégiumi kiegészítéssel a Debreceni Tanítóképző Főiskolán. A Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskola - ahol 1982 februárjában kezdett dolgozni - első és egyetlen munkahelye.
Éves munkáját alapos átgondoltsággal, részletesen tervezte, és tudatosan nyomon követte, korrigálta. Munkavégzésére szorgalom és igyekezet volt jellemző, mindig törekedett a határidők pontos betartására. Tudását kiválóan alkalmazta a tanítás-tanulás folyamatában. Tanóráin gyakori volt a szemléltetés, változatos technikákat alkalmazott, nem tekintette kizárólagos eszköznek a tankönyvet.
Kiemelt figyelmet fordított a tanulási nehézséggel küzdők fejlesztésére, felzárkóztatására. Legalább ilyen fontos volt számára a tehetségek gondozása. Már a legkisebbekkel is kiváló versenyeredményeket sikerült elérnie.
A tanulókkal, a szülőkkel és a kollégáival is jó kapcsolatot alakított ki. A tanórákon kívül szabadidős foglalkozásokon is szívesen részt vett.
Tiszaújváros köznevelésében végzett közel négy évtizedes kimagasló szakmai munkája, ki-emelkedő szakmaszeretete, a tanulmányi versenyekre felkészítő munkájával szerzett érdemei elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

UJLAKY ILDIKÓ
tanár

Ujlaky Ildikó 1984-ben szerzett diplomát a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola földrajz-testnevelés szakán. 1984-ben kezdett el dolgozni Leninvárosban az akkori 4. sz. Általános Iskolában. 1989-től a Tiszaújvárosi Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusa volt.
Szakvizsgázott pedagógus, 1999-ben végzett közoktatási vezetőként, 2016-ban a Nyíregyházi Egyetem tanári mesterképzési szakán okleveles testnevelő tanári mesterfokozatot szerzett.
A tanulókat szívesen és nagy hozzáértéssel készítette fel a különböző sportversenyekre. Az évek során tanítványai duatlon, triatlon és úszás sportágban kimagasló eredményeket értek el. Munkájával, szakértelmével jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy intézménye évről évre előkelő helyet foglaljon el a megyében az iskolák közötti sportversenyeken. Fáradhatatlanul edzette a legfiatalabb úszókat a DSE keretén belül. Oktató-nevelő tevékenysége során fokozott figyelmet fordított a tehetséges gyerekekre.
Kiemelkedő munkát végzett az egészséges életmódra nevelés területén is. Nagy szeretettel foglalkozott diákjaival a tanórákon kívül is. Sokat fáradozott osztályai közösségformálásáért tanórán kívüli programok szervezésével, a gyerekek önértékelésének fejlesztésével, empatikus problémamegoldással.
Tanítványaival, kollégáival és a szülőkkel is jó kapcsolatot ápolt. Szabadidős programok, tú-rák rendszeres résztvevője volt, több alkalommal táboroztatott is. Munkáját nagyfokú felelősségérzet, lelkiismeretesség, következetesség hatotta át. Kiváló szervezőkészségét kamatoztatta az intézményen kívüli városi sportversenyek szervezőjeként is.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2002-ben és 2019-ben „Tiszaújváros Sportjáért” Évi díj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros köznevelésében és sportéletében végzett közel négy évtizedes kimagasló szak-mai munkája, a sportversenyekre felkészítő kiemelkedően eredményes munkavégzése és emberi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

PÁSZTORNÉ CSONTOS MÁRTA
tanító

Pásztorné Csontos Márta 1982-ben szerzett diplomát a Sárospataki Comenius Tanítóképző Főiskolán, ahol pedagógia és testnevelés szakkollégiumi képzésben részesült.
1984-től dolgozott jelenlegi munkahelyén, a Tiszaújvárosi Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában.
Napközis nevelőként, tanítóként és osztályfőnökként is minden tevékenységét áthatotta a gyermekszeretet. Kiemelt feladatként kezelte a közösségépítést, mely érdekében sok és változatos tanórán kívüli programot szervezett tanítványainak.
Kapcsolattartása a szülőkkel kiemelkedő volt. Elmaradhatatlanok voltak a közös délutánok, családi napok tanítványaival és a szülői közösséggel.
Elkötelezett híve a tömegsport, az egészséges életmód népszerűsítésének. Azokkal a gyerekekkel is megszerettette a sportot, akik nem versenyszerűen sportoltak. Pályája elejétől aktív szerepet vállalt az iskolai sportélet szervezésében. Osztályok közötti sportvetélkedők, sor- és váltóversenyek, Hunyadi napok sportrendezvényei fűződnek nevéhez.
Éveken keresztül benevezett tanítványaival a városi kosárlabda szakosztály által meghirdetett „A legjobb szurkoló osztály” versenyre, amelyet több ízben meg is nyertek. A sárkányhajózás megszerettetése érdekében végzett tevékenysége szintén elismerésre méltó. Országos versenyeken szép sikereket ért el az iskola tanulóival.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2019-ben „Tiszaújváros Sportjáért” Évi díj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújváros köznevelésében és sportéletében végzett közel négy évtizedes kimagasló szak-mai munkája, sportszervezői tevékenysége, a tömegsport megszerettetésében szerzett érdemei elismeréseként a „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

PIPOLY ISTVÁN
tanár

Pipoly István 1979-ben szerzett magyar-orosz szakos általános iskolai tanári diplomát az egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán. A későbbiek során a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Intézetének hallgatójaként német szakos általános iskolai tanári oklevelet is átvehetett.
Leninváros 5. sz. Általános Iskolájában kezdett el dolgozni 1979-ben és még ebben az évben Tiszaszederkényben az ÁMK pedagógusa lett. Jelenlegi munkahelyén, a Tiszaújvárosi Széchenyi István Általános Iskolában 1991 óta dolgozott, egészen nyugdíjba vonulásáig.
Szakmai munkája elismerésre méltó, munkavégzésére a pontosság, szorgalom, igyekezet a jellemző. Következetes hozzáállást mutatott a szabályok betartásában és betartatásában egy-aránt. Tisztában volt az intézményi belső elvárásokkal, nem hagyta figyelmen kívül az általa nevelt, oktatott tanulók fejlesztési céljait sem. Nagy odafigyeléssel segítette a tanulási nehézséggel küzdő tanulók felzárkóztatását, de a tehetségek felkarolását sem hanyagolta el.
Nyitott, pozitív gondolkodású ember, aki a tanulókkal, a szülőkkel és a kollégáival is jó kapcsolatok kialakítására törekedett. A gyermekeket egymás tiszteletére, egymás elfogadására nevelte, arra tanította őket, hogy kölcsönösen támogassák, segítsék egymást.
Tiszaújváros köznevelésében végzett több mint négy évtizedes kiemelkedő szakmai munkája, elhivatottsága, gyermekközpontú szakmai tevékenysége, emberi, pedagógusi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

SZÉPI IMRE
tanár

Szépi Imre 1980-ban fejezte be tanulmányait Ungváron és kapott zeneiskolai trombitatanári és fúvószenekar-vezetői diplomát. 1994-től dolgozott a Tiszaújvárosi Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Vándor Sándor Zeneiskolájában trombita-furulya szakos tanárként. A tanulókat szívesen és nagy hozzáértéssel készítette fel a különböző hangversenyekre, hangszeres versenyekre.
Munkájával és szakértelmével hozzájárult ahhoz, hogy az intézmény évről évre előkelő helyet foglalt el a megyében a rézfúvós versenyeken, mivel állandó résztvevője volt a Sárospatakon megrendezett Megyei Rézfúvós Versenyeknek, ahol trombitás növendékei mindig dobogós helyezést értek el. Felkészítő munkáját a verseny zsűrije tanári különdíjjal is jutalmazta.
Népszerűsítette és megszerettette tanítványai körében a magyar népzenét és a komolyzenét. Növendékei közül többen zenei pályán folytatták tanulmányaikat, zenetanárok, illetve amatőr műkedvelő zenészek lettek.
Hosszú éveken keresztül volt tagja a Trendy Trió nevű zenekarnak. Színvonalas, szórakoztató zenét játszottak a közönség nagy megelégedésére, ezért éveken keresztül rendszeres fellépői voltak a város kulturális rendezvényeinek.
Népi zenekarban nagybőgőzött, országos nótaversenyeken kísért versenyen induló nótaénekeseket. Ezzel a zenekarral is járta az országot és fellépett különböző kulturális eseményeken.
Kiváló szakmai munkája elismeréseként Tiszaújváros képviselő-testülete 2009-ben „Tiszaújváros Közművelődéséért” Életműdíj kitüntetésben részesítette.
Tiszaújvárosban a zenepedagógia területén végzett közel három évtizedes kimagasló szakmai munkája, a hangszeres versenyekre felkészítő, kivételesen eredményes zenetanári tevékenysége, a népdal és komolyzene megszerettetésében szerzett érdemei elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

ILOK ANDRÁSNÉ
takarító

Ilok Andrásné 1970-ben fejezte be általános iskolai tanulmányait a kenézlői általános iskolában. 1987-től 2021-ig, nyugdíjba vonulásáig a Tiszaújvárosi Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában dolgozott takarító munkakörben.
A munkaköréhez szükséges ismereteknek, képességeknek birtokában volt, azokat munkája során hatékonyan alkalmazta. Munkáját mindig nagy odafigyeléssel, pontosan és körültekintően végezte. A sokéves tapasztalata révén minden helyzetben megtalálta a megfelelő megoldást. Az új belépő takarítóalkalmazottakkal mindig kollegiális volt, segítette a munkájukat és a beilleszkedésüket.
A rendezvények előkészületeiben mindig lehetett rá számítani. Ilyen volt például az ünnepségeken a vendégasztal díszítése is, amit nagy örömmel végzett.
Minden tevékenységét nagyfokú felelősségérzet és precizitás jellemezte. A számítástechnika terem eszközeinek védelmét szívügyének tekintette.
Nagyszerű közösségi ember. Lehetett rá számítani a nehézségek, problémás feladatok megoldásában is. Önzetlenül segített másokon. Fontos volt számára a csapatmunka, munkatársai megbíztak benne, sokszor kérték a segítségét, tanácsait.
Közel három és fél évtizedes nagy szorgalommal végzett szakmai munkája, szakmaszeretete és emberi helytállása elismeréseként „Tiszaújváros Szolgálatáért Díj” kitüntetésben részesült.

thumb kr kiralykozA néhány éve létesített játszótér mellett új létesítménnyel gazdagodik a Király köz. Megkezdődött egy 90 négyzetméter alapterületű sportpark építése, mely várhatóan tavaszra készül el. A parkban tolódzkodásra, húzódzkodásra, függeszkedésre, lépcsőzésre, valamint has- és hátizom-erősítő, bordásfalon végezhető, illetve fekvőtámasz gyakorlatokra alkalmas eszközöket telepítenek.


Content of popup